foxwell diagnosis tool

obd2,ecu, diagnosis tool free download

foxwell diagnosis tool

obd2,ecu, diagnosis tool free download

(حل شده) Foxwell NT520 BMW E36 را "بدون ارتباط" اسکن کرد

5 hours ago, Gary xxx feedback "I received the 20 pin connector (for BMW) today. It has resolved all previous problems (BMW Z36 "No communication" error). With the exception that it still Fails to decode the VIN, either through Automatic or Manual mode. Hopefully your Engineer will be able to come up with a solution."

 

And here is the working BMW 20 pin connector he received:

foxwell-bmw-20-pin-extension-cable

 

Let's go through his problem:

Have 2000 BMW E36 (old car)

Using Foxwell NT520 scanner (from foxwelltool.com)

foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-02 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-03

 

Problems:

  1. No communication with Drive, Body, Chassis
  2. VIN coding failed

foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-04 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-05 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-06 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-07 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-08 foxwell-nt520-scanned-bmw-e36-09

 

Therefore, if you have old BMW to scan with Foxwell NT520 scanner (Sam as Foxwell NT530), please remember you need one extra 20 pin connector.

 

For VIN coding, Foxwell NT520 doesn't support.

که ابزار می توانید انجام دهید BMW GT F07. 2009 کیلومترشمار اصلاح؟

آیا BMW GT F07. 2009، CAS 4 به تغییر مسافت پیموده شده، استفاده 300M obdstar؟ VVDI نرم افزار + برنامه نویس ویژه؟ BMW اکسپلورر؟ و چگونه می توانم؟ خواندن این مقاله.

مدل ماشین: BMW GT F07. 2009، CAS 4

هدف: تغییر مسافت پیموده شده در این ماشین

BMW CAS4 گزینه های برنامه نویس اصلی:

  1. obdstar 300M : هیچ BMW در فهرست


  1. VVDI نرم افزار + برنامه نویس ویژه:


اگر برای انجام تمام درست است، با vvdi نرم افزار این کار 100٪ امن برای شما!
برای cas4، ارزش مسافت پیموده شده است در تراشه، شما می توانید VVDI نرم افزار برای خواندن اطلاعات تراشه استفاده کنید. سپس شما می توانید داده را تغییر دهید و یا استفاده از یک برنامه نویس خاص است.

آمار:
cas4: برنامه را با ابزار مخصوص (جستجو استفاده در گوگل و یا انجمن) یا canfilter قرار داده اگر شما می خواهید برای رفتن آسان / راه امن است.
خط تیره EEPROM: نیاز برنامه نویس خاص، و یا جایگزین EEPROM.
پس از آن DTC حذف، و در مسافت پیموده شده به خاطر داشته باشید در ماژول های دیگر (برای این کار استفاده bmwcleaner، اما ارزان نیست)

  1. BMW اکسپلورر

کار درباره امن!
ماژول های دیگر با اکسپلورر 50/50 و 0،01 درصد پس از سعی همان ECU تلخه یا مرگ است.
بنابراین ...... این ابزار امن برای این کار نیست!

www.obdexpress.co.uk ؟
منبع: http://www.mileageprogrammer.com/bmw-gt-f07-2009-mileage-change/

https://obdexpresscouk.blogspot.com/2019/09/which-tool-can-do-bmw-gt-f07-2009.html

Foxwell nt530 nt520 nt510 review on BMW E90 E92 E60 E90 etc.

Foxwell nt530 nt520 nt510 help troubleshoot BMW E90 328i 2007, 2009 BMW M3 E92, 2008 535i e60, 2008 E90 M3, 128i etc. For your information: Foxwell nt530 nt520 nt510 has the same BMW E series coverage and functions.

 

  1. Have one BMW E90 328i 2007, and I was baffled for months with the "steering angle calibration required" fault. I used my Foxwell NT530 scanner to calibrate, and as soon as I turned steering to either side, bang, DCS light comes to dash. I ordered bmw sensor kit and replaced, and same ending. Replaced a speed sensor which was also faulty, and no change. So I took apart the steering wiper stalk to check the disk again. This time I was looking at the electronics board and I saw that a small sector of solder embedded in the board had lifted and cut off. I got a small piece of insulated wire an soldered to both ends of that "track".
    Put everything back together, erased codes, and BAMMMM, no more DSC lights, turning lights turn off after turning now, DTC button works, and cruise control works!!

foxwell-nt530-steering-angle-calibration-required

 

  1. 2. alignment and calibrated the sensor on 2009 BMW M3 E92: Done

Have 2009 BMW M3 E92, I had my DCT and yellow brake light come on as well as my turning signals weren't turning off my themselves after the turn about 3-4 month ago.

 

What I did:

I didn't mess with the board just cleaned the disk and the sensor with alcohol 91%. Put everything back together upon start up turned the wheel all the way to the left then right and deleted my codes with mhd app.

However my turning lights were still working properly after lights came back on.

The lights went away...for about 5 hours and they came back . However my turning lights were still working properly after lights came back on.

I then saw where one of the guys did alignment and calibrated the sensor. I went to the shop and did both of those things and it's not all gone. No lights no problem car is back to normal .

 

  1. 2008 535i e60: One more success
    The steering wheel and some of the inside were different than the pictures, but you saved my bacon. Just bought this car at an action. Had the Christmas lights as described. Clean the wheel with 70% worked great.

foxwell-nt520-for-bmw-e60-ihka-02

 

  1. One more success 2008 E90 M3

Replaced the front control arms and bushings on my M3, and also the alternator a week or so back. When I got her back together- got the code for the steering sensor, and all the associated lights....

Cleaned the sensor as described using 70% iso alchohol, some q-tips and a lint free microfiber cloth, reset the error codes in inpa, performed the calibration, and now everything is working perfectly.

 

  1. One more success story

It works. Dang it, I was skeptical of the soldering step but with nothing to loose, I tried putting the soldering iron where the last step described. And dang it, it worked!

I already tried disassembling the disk and cleaning it up with isopropyl alcohol, and cleaning the sensor. Assembled all back but got the codes. Bought a Foxwell NT520 Pro scanner and read the live data. It was definitely the steering sensor, since the angle reading changed when the steering wheel was moved slightly in any direction but once more steering angle was created the value increased rapidly and froze. So there I gave up and started thinking of getting a new unit.

Today, with time to spare, I decided to give it one last try and go through all the steps. I took my 20 year old soldering iron from retirement and used it on the solder joints it mentioned (Sensor, IR LED, Ribbon Cable terminals). One thing: I did notice one of the ribbon cables had some of its contacts with a dull shine (dirty). I cleaned them just in case. And I cleaned the disk one more time and made sure its surface was clean (used a light check for stains on the surface). Assembled everything back, got my scanner and read the live data of the steering sensor. This time it was returning values as I turned the wheel to either side! It was working! Re-calibrated the steering sensor and the 3 codes disappeared. After months of putting it off, my car is code-free again.

 

  1. Disassembled my 128i last night and inspected the optical disc and sensor. Thought it would be worth noting that mine was 100% clean as a whistle inside and had no visible damage. I reassembled and recalibrated with my foxwell nt510 scanner and bam! Everything works again, I suspect it may be a connector or cable or something, perhaps it just needed to be unplugged and plugged back in before it would recalibrate. In the end not totally sure what I did but it worked! Dirty optical discs may not be the whole issue for everyone.

 

To be continued...

 

www.foxwelltool.com

(حل شد) BMW 750Li 2010 پویا درایو و کنترل نوسانات خرابی خطا

یک BMW 750Li 2010، و درایو پویا و میرایی خطا نقص کنترل بر روی صفحه نمایش، و تعلیق است که اساسا در حالت ورزش گیر کرده است.

من ماشین با این موضوع خریداری شده است. من می دانم که دستگیره درب عقب اتصال کوتاه شد، و این که باعث بسیاری از چراغ های خط تیره بود، اما فیوز جایگزین شد و در حال حاضر خوب به علاوه THIA مسئله است.

 

چه کاری انجام دهید؟

  1. نیاز به کسی به جلو و کد با BMW ISTA برای پیدا کردن دقیقا چه چیزی باعث مشکل شما.

 

دفعات بازدید: کدهای:

موتور (DME / DDE)

انتقال (EGS)،

ترمزهای ضد قفل (ABS / ASC / DSC)،

کیسه هوا (MRS / محصول با)،

تهویه مطبوع (IHKA / IHKR / IHKS)

سیستم تعلیق (EHC)

در سراسر دوربین دید در (TRSVC)،

خودکار چمدان محفظه (HKL)،

نمایش اطلاعات مرکزی (CID)،

دمپر ماهواره جبهه چپ (EDCSVL)،

دمپر ماهواره عقب سمت چپ (EDCSHL)،

اندازد الکترونیکی (CAS / EWS)،

Footwell ماژول (FRM)،

سوئیچ انتخابگر دنده (GWS)،

مدیریت یکپارچه شاسی (ICM)،

پانل ابزار (KOMBI)،

جعبه اتصال الکترونیک (JBE)،

پارک کنترل فاصله (PDC)،

ترمز (EMF)،

مرکز سقف تابع (FZD)،

صندلی راننده ماژول (SMFA / FAS)،

صندلی ماژول های مسافری (SMBF / BFS)،

انتقال جعبه (VGS).

 

نمایش بسیاری از مدارهای کوتاه به زمین، مشکلات linbus، و مشکلات CANBUS.

یک مشکل وجود دارد ارتباطات به دلیل کوتاه، در جایی بر روی ماشین من.

 

بعد این است که این به BMW ISTA قلاب، و یا ماشین را به یک فروشگاه است که تجهیزات مناسب.

آیا اسکن با ISTA و هنوز هم خطا داشته باشد. دارم پیوست تصاویر. مسائل دوربین نمای جانبی و چراغ معیوب مربوط نیست از آنجا که دوربین از دست رفته و چراغ های بیرون به LED ها غیر سازگار روشن شد.

after1after2after3

 

سوال:

به نظر می رسد مانند ماژول VDM من و همچنین EDCSHR و EDCSVL قرمز و برقراری ارتباط نیست. من فیوز چک 37 و 45 و آنها خوب هستند. می خواهم بدانم که چرا تنها حق طرف ماهواره دمپر قرمز هستند و آنهایی که به سمت چپ در برقراری ارتباط ..

 

پاسخ:

کلیک راست بر روی ماژول های قرمز، پس از آن وارد دکمه ECU در پایین صفحه استفاده کنید. پس از آن ماژول را وارد کنید، و آزمون ECU دوباره اجرا کنید. پس از آن شما می توانید به زبانه ها در بالای صفحه بروید، سپس راه خود را از طریق هر آنچه که شما می خواهید برای دیدن. شما می توانید دستی روشن گسل در آخرین برگه، برجسته خطا روشن، و سپس دکمه Apply در پایین صفحه. بعد از آن شما می توانید تماس را به ماژول رفتن و اجرای هر تست سنسور شما می خواهید. شما همچنین باید یک برنامه سرویس در لیست گسل است. اجرای طرح خدمات و مسیر آزمون دنبال کنید. این باید به شما کمک مشکل خود را با دقت اشاره کردن.

در اینجا لیستی از توابع ماژول کنترل، و دستورات فعال است. من پیدا کردم این در حالی است، اما نه واقعا آن بسیار تحقیق. من می خواهم به فرض کنیم که دستورات فعال، دستورات است که می توان از ماژول های خود را اجرا کنید، در حالی که جستجو و یا در حال اجرا تشخیص در ماژول می باشد. این ممکن است شما را در حالی که جستجو برای مشکل شما کمک کند.

https://www.autoenginuity.com/images/vehicle_samples/BMW/BMW-All-Systems-List.html#top

 

آنچه من انجام داد:

وقتی که من خاموش DSC با دکمه بعدی به انتخاب دنده آن را خاموش می شود اما به محض رسیدن من 30mph آن سوئیچ به حالت عادی.

آن را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید.

 

به اعتقاد من این ماژول VDM است. من برخی از تحقیقات با انجام این BMW ISTA ، و همچنین به عنوان یک فروشگاه BMW Indie در. تنها چیزی که آنها می توانند به من تضمین نمی کند که آن را آن را بدون جایگزین کردن آن. من چند دیگر مسائل را به ترتیب میخوام و پس از آن جایگزین VDM. به نظر نمی مانند آن بسیاری از مشکلات از زمانی که آن را در کنار طبقه های ستون A در سمت مسافر.

 

http://blog.obdexpress.co.uk/2019/09/16/bmw-2010-750li-dynamic-drive/

VXDIAG VCX NANO امکان بازگرداندن ماژول GM HPCM2 وجود دارد؟

همانطور که عنوان شده است: امکان بازگرداندن ماژول HPCM2 (ماژول کنترل ترکیبی Hybrid Powertrain 2) با استفاده از vxdiag vcx nano برای gm وجود دارد؟

بله برخی از مشتریان vxdiagshop.com بدون مشکل آزمایش کرده و کار کرده اند.

 

 

Working experience:

What you need:

A vxdiag vcx nano for gm interface

SPS subscription

 

Feedback 1: 

You need the new SPS Vehicle Programming (Basic) subscription. You can buy a subscription from acdelco will do just as fine, and it's 40USD for 2 years. Be sure to select Opel/Vauxhall at the top and double-check immediately before paying.

 

I just installed my defeat plug after my old sensor had failed, then used the VCX Nano and SPS to reprogram the HPCM2 in order to clear the SHVCS code.

Did a daily erase of the POAA6/P1fff messages until the defeat plug arrived, installed WOT Defeat Plug, programmed HPCM2 with a VCX Nano via the ACDelco TDS website (2 day subscription) then hit the Erase Faults button after programming.
Done ... no messages ... charging Normal.
For those more technically inclined or without dealer support, the VCX Nano needs firmware updates via VXDIAG's VCX Manager to be used as a J2534 pass-through programmer. Windows needs a Java update and the TDS website installs software before you get started. After that ... it's a 10 minute job!

 

 

Feedback 2:

Yes, with a standard (non-enhanced) tis2web account you can use SPS to reprogram the HPCM2 module and clear the locked fault code.

I used a VXDIAG VCX Nano dongle, so with the cost of that, joining fee for the GM portal, plus 2x 1-hour subscriptions (I didn't realise the first hour I bought would start immediately - I didn't have the dongle at that point) cost me 170€ and saved me a 6-hour round trip plus probably a hotel for the night plus whatever the main dealer charged for the reprogram.  My Ampera is charging once more.